مشکلات مهاجرت به کانادا و ۱۰ مشکل که از قبل باید بدانید
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 15
نویسنده : admin

 

در این مطلب همراه ما باشید تا ۱۰ مورد از مهمترین مشکلات مهاجرت و زندگی در کانادا را باهم ارزیابی کنیم.

مشکلات زبانی در مهاجرت به کانادا
جای تعجب ندارد که محدودیت‌های مربوط به دانش زبان انگلیسی (و فرانسه در برخی ایالت‌ها) در صدر فهرست مشکلات مهاجرت به کانادا باشد. وقتی زبان کشوری را نمی‌دانید در واقع در ارتباط‌گیری ناتوانید و این ضعف تمام ابعاد و جنبه‌های زندگی شما در مهاجرت را تحت تاثیر قرار خواهد داد. از تحصیل و کار گرفته تا یک خرید ساده و جهت‌یابی همگی با سطح دانش زبان انگلیسی و یا فرانسه شما در کانادا ارتباط مستقیم دارند.

مشکلات زندگی در کانادا
نکته جالب در خصوص زبان رسمی کشور کانادا این است که دولت کانادا هر دو زبان انگلیسی و فرانسه را بعنوان زبانی رسمی کشور اعلام کرده‌است، بنابراین اگر در یکی از این دو زبان سطح مطلوبی دارید (بر اساس نمرات IELTS یا TOFFEL) از گردنه‌ای دشوار برای مهاجرت به کانادا عبور کرده‌اید.
شاید جالب باشد که بدانید بیش از ۸۹ درصد مردم کانادا دو زبانه هستند. بجز انگلیسی و فرانسه، زبان اسپانیایی هم در کانادا بسیار رایج است.

بنابراین اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید حتما زمان کافی برای یادگیری حداقل یکی از زبان‌های رسمی این کشور را بگذارید تا سختی‌های مهاجرت به کانادا از همین ابتدا برای شما کمرنگ‌تر شود.

مشکلات کار و شغل در مهاجرت به کانادا
بعد از زبان، مهمترین مشکلات مهاجرت به کانادا برای مهاجران پیدا کردن شغلی مناسب است. اگرچه دولت کانادا در ماه‌های ابتدایی ورود به این کشور، طرح های حمایتی متنوعی برای مهاجران در نظر می‌گیرد اما هر فرد در نهایت می‌بایست برای تامین مخارج زندگی و تطبیق بیشتر با جامعه کانادایی شغلی مناسب برای خود دست و پا کند.

مشکلات شغلی در مهاجرت به کانادا
همانگونه که اشاره شد دانش بالای زبان می‌تواند در یافتن شغلی مناسب فاکتوری تعیین کننده باشد اما بطور کل می‌توان دو عامل اصلی را به عنوان موانع اصلی کار برای مهاجران در کانادا بر شمرد:

تایید و اعتبار سنجی مدرک تحصیلی
تجربه کاری مرتبط
یکی از مهمترین کارهایی که می‌توانید پیش از مهاجرت به کانادا با هدف تسهیل پیدا کردن شغل مناسب در این کشور انجام دهید، معادل سازی و یا اعتبار سنجی مدرک تحصیلی‌تان است. از سوی دیگر به محض ورود به کانادا به دنبال کسب تجربه کاری مرتبط باشید.
کار در کانادا برای ایرانیان چالشی اساسی است. با توجه به نرخ ارز و هزینه‌ نسبتا بالای زندگی در کانادا پیدا کردن شغلی مناسب با میانگین درآمد خوب حتما می تواند زندگی در کانادا برای ایرانیان را بسیار آسان‌تر کند.

مطلب مرتبط: متوسط درآمد در کانادا

مسکن و مشکلات مهاجرت به کانادا
یافتن خانه‌ای مناسب برا هر مهاجر یکی از اولویت‌های اصلی خواهد بود. سطح نامطلوب دانش زبانی می‌تواند مشکل بزرگی برای مهاجران در کانادا باشند، اما نداشتن اطلاعات راجع به بازار املاک در محل مورد نظرتان برای پیدا کردن خانه نیز می‌تواند یک مشکل عمده باشد. تحقیق کردن از پیش می‌تواند یکی از راه‌های برطرف کردن این مشکل زندگی در کانادا باشد و اینترنت هم به شما اجازه می‌دهد تا با شرایط موجود در مکان مورد نظرتان بیشتر آشنا شوید.

مسکن و مشکلات مهاجرت به کانادا
یکی دیگر از مواردی که می تواند در تعدیل مشکلات زندگی در کانادا کارساز باشد، وجود سازمان‌های دولتی و نهادهای غیر دولتی است که در قالب برنامه‌هایی ویژه افراد تازه وارد، پیشنهاداتی را به مهاجران ارائه می‌دهند. در مورد آمریکا و کانادا سازمان اسکان ملی (CMHC) یک بخش از خود را به مهاجران اختصاص داده تا متقاضیان هم بتوانند اطلاعات مربوط به بازار مسکن در این کشورها را به‌دست آورند و هم در جریان روند این امر قرار گیرند. این مورد یکی از مزایای زندگی در کانادا محسوب می‌شود.

منبع:nilgam





مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: